wat is magento

Wat is Magento?

Magento is een open source e-commerce platform, speciaal ontwikkeld om iedereen de mogelijkheid te bieden een eigen webwinkel op te zetten én te beheren. Magento behoort tot de meest gebruikte e-commerce pakketten. Het wordt over de hele wereld gebruikt, zowel voor kleinschalige als voor grote en bekende webwinkels. Magento bevat alle basisfunctionaliteiten die je nodig hebt voor een webwinkel. Die basisfunctionaliteiten kun je met behulp van zogeheten Magento plugins (kleine stukjes code) heel eenvoudig uitbreiden. Ook het standaard thema (template) dat je krijgt is volledig naar je eigen wensen en behoeften aan te passen.

 

Ik kan niet programmeren, wat nu?

Een groot voordeel van Magento is dat je niet hoeft te kunnen programmeren om je eigen webwinkel te kunnen beheren. Achter elke Magento webwinkel zit namelijk een CMS (Content Management Systeem). Dit CMS heeft een intuïtieve, gebruiksvriendelijke interface waar vrijwel iedereen mee overweg kan. Zo kun je zelf producten toevoegen, content aanpassen, bestellingen beheren en nog veel meer. Allemaal zonder dat je ook maar één regel code hoeft te typen.

 

Wat zijn de voordelen van Magento?

Magento biedt veel voordelen ten opzichte van andere e-commerce pakketten:

 

  • Het is open source, wat betekent dat het gratis te gebruiken is en naar eigen wens mag worden aangepast.
  • De software biedt oneindig veel flexibiliteit.
  • Magento is geschikt voor zowel kleine als grote webwinkels. Daarbij is het schaalbaar, zodat je webwinkel met je onderneming mee kan groeien.
  • Magento webwinkels zijn responsive, wat betekent dat ze er op alle apparaten goed uitzien en een optimale gebruiksvriendelijkheid bieden.
  • Je kunt zelf je webwinkel beheren, zonder dat je hiervoor technische kennis nodig hebt.
  • Met Magento plugins kunnen de basisfunctionaliteiten eenvoudig worden uitgebreid.
  • Het is mogelijk om meerdere webwinkels te beheren, vanaf één overzichtelijke admin omgeving.
  • Er zijn volop mogelijkheden op het gebied van marketing en adverteren.
  • Je hebt altijd inzicht in de meest actuele statistieken van je webwinkel, zoals het aantal bezoekers, de pagina’s die zij bezoeken, de meest populaire producten en de bounce rate.

Bekijk ook de onderstaande video van Digital Startup!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *